Recent pictures

Här har det visst varit tomt i mer än en vecka. Illa. Här får ni i alla fall några bilder som visar en del av vad jag har haft för mig på sistone.

London part IV

Dag 6 - Abney park cemetery och Notting Hill.
Vår sista dag i London kom till slut och denna tillbringade vi med en frukost ute följt av en promenad på den kanske mest facinerande och läskiga kyrkogård jag har varit på. Nästa stopp på schemat var Notting Hill. Dock prickade vi inte in någon marknadsdag på Portobello road men vi strosade runt i några timmar ändå och hann med ett stopp på ett mysigt fik.

Vi avslutade kvällen med några omgångar biljard innan vi åkte hem och lagade middag tillsammans.

London part III

Dag 5 - English breakfast, Buckingham palace, Aquarium och London eye.
Den femte dagen tog vi an helt själva. Hoppade på bussen mot det omtalade The Breakfast Club, som var omöjligt att hitta. Istället slank vi in på ett annat ställe och käkade engelsk frukost. Mätta i magen tog vi tunnelbanan mot Harrods.

Efter några varv i varuhuset kom vi ut till strålande sol och vi började vår promenad genom londons gator med destination Buckingham palace. Ett palats som vi helt otroligt nog gick förbi. Ändå hann vi knäppa några bilder utanför en stor "svart grind med gulddekorationer". Hur vi inte fick hjärnan att klicka att vi var framme förblir en gåta.

Vi vände aldrig tillbaka för att ta en ordentlig turistig titt utan fortsatte förbi ekorrfyllda st. james park, whitehall palace och big ben innan vi var framme vid sea life aquarium och london eye. Avslutade dagen gjorde vi i covent garden med en riktigt delicious bakelse.

London part II

Dag 2 - Nyårsafton
Vi tog ett lugnt nyårsfirande. Drack lite vin innan vi tog en taxi genom londons regniga gator. Köpte lite alkoholhaltig dricka och promenerade mot tower bridge för infirning av det nya året. Bockade av både nyårspuss och fyrverkerier sedan avslutade vi kvällen på en trång bar.

Dag 3 - Wii

Regnet smattrade mot rutan och ingen av oss kände någon lust att ge oss ut i det enormt tråkiga vädret. Vi tog en heldag inne och spelade bland annat Wii med vår husägarens dotter.

Dag 4 - Promenad kring Themsen

Flyttade ut ur vårt hus och öppnade dagen med en kaffe på Starbucks. Med kaffen i handen började vi vår promenad längs med Themsen. Vi tog ett stopp och kikade in på Tate Modern (museum). Sedan traskade vi gata upp och gata ner, förbi bland annat London Eye, Big Ben, Covent Garden och Picadilly Circus.

London - Reservplan första dan

Dag 1 - Bed & Breakfast
Första dagen i London började inge vidare. Vi fick ta till en reservplan direkt då vi inte kunde få tag på nyckeln till vårt hus då han som skulle ge oss den hade dött. Vi mosade in oss på ett B&B, powernapade i några timmar, köpte hem thaimat och myste i sängen framför tvn. Hade också lära-känna-quiz med nils.

Dag 2 - St. Paul's Church och Oxford Street
Andra dagen grydde och vi tog nya tag. Nils åkte på nyckeljakt och Therese och jag tog bussen till St. Paul's. Promenerade runt och fotograferade. Sedan drog vi vidare mot Oxford Street och tog oss fram genom att armbåga folk.

Foto: Jag

Tillbaka i sverige

Nu är jag hemma i mitt hus igen efter drygt en vecka på resande fot. Ska bli så skönt att få sova i sin egen säng inatt då jag har hunnit bocka av hela 6 olika sängar på 9 dagar. Galet!

Min semester i london har varit riktigt bra och sjävklart ska ni få följa med in i mitt bildhav. Landade i sverige på torsdag förmiddag och direkt hoppade vi på en buss till stockholm för ett byte till tåg mot karlstad. Entrande karlstad och laddade om för fest och Nause! De levererade och det var ös och dans i två timmar!